Acquisitietraining

Acquisitietraining op maat voor je team

 

..

Wim van der Mark

 

  • Een acquisitietraining draait om het actief benaderen van prospects
  • Dat kan telefonisch of in combinatie met digitale middelen
  • Inhoud en aanpak zijn op maat, afgestemd op jouw markt.

 

 

 

Ik kom bij bedrijven waar koude acquisitie de enige taak is van verkopers. Meestal zijn de verkopers verantwoordelijk voor bestaande klanten én voor acquisitie. Er bestaan ook talloze bedrijven waar de verkopers nooit aan koude acquisitie doen. Elke variant die succesvol is, is prima.

Warme- of koude acquisitie?

Ik bel zelf tegenwoordig alleen actief naar een prospect als deze na het downloaden van mijn e-boekje terugkomt op mijn website. Dat is warme acquisitie. Bij koude acquisitie heb je doorgaans twintig telefoontjes nodig voor een afspraak. Bij warme acquisitie zijn drie telefoontjes meestal genoeg. Warme acquisitie kost weer veel tijd achter een beeldscherm.

Koude acquisitie is en blijft springlevend

Als je een beperkt aantal grote bedrijven bedient en precies weet wie je graag als klant wilt, ligt koude acquisitie voor de hand. Ik geef elk jaar een flink aantal trainingen in koude acquisitie en de meeste klanten zijn daar heel succesvol mee. Bij het veroveren van nieuwe markten is koude acquisitie vaak nodig om de eerste klanten te werven.

Resultaat na een acquisitietraining:

  • Acquisitie staat bij elke verkoper vast op de agenda
  • Elke deelnemer kent zijn eigen aandachtspunten
  • Er zit meer structuur in de acquisitiegesprekken
  • De deelnemers helpen elkaar met het vinden van verschillende kapstokken per doelgroep
  • De acquisitiegesprekken zijn veel leuker
  • Er wordt meer informatie verzameld tijdens acquisitiegesprekken
  • Je krijgt meer aandacht voor de digitale mogelijkheden van acquisitie

Ik help je graag bij het bepalen van de onderwerpen en aandachtspunten die het meest effect hebben.

Wat levert een zo’n training nou echt op in de praktijk?

Ik geef soms een training die erg leuk was, maar waarvan het uiteindelijke effect toch tegenviel omdat er na de training geen tijd was om in de praktijk structureel met acquisitie aan de slag te gaan. Spontaan binnenkomende aanvragen werden als excuus geaccepteerd om niet te acquireren. In zo’n omgeving is een acquisitietraining zinloos.

Voorwaarden voor succes na een acquisitietraining:

  • De deelnemers krijgen tijd om minimaal een dagdeel per week te acquireren
  • De deelnemers gebruiken de getrainde gespreksstructuur
  • Er is tijd en ruimte om te experimenteren
  • De leidinggevende stimuleert samen oefenen en het uitwisselen van ervaringen
  • Er is een aanspreekcultuur

Bel me eens voor overleg of een afspraak als je hierover meer wilt weten.
Mijn mobiele nummer is 0031 6 54644314.

Stel je vraag, en binnen 24 uur heb je antwoord