
Wim van der Mark
Blogs met tips en wetenswaardigheden
Beïnvloeden tijdens verkoopgesprekken
Bij ‘nee’ begint het echte verkopen pas Bewust en onbewust invloed uitoefenen tijdens gesprekken met klanten. Je herinnert je vast een gesprek met een klant waarin alles fantastisch liep. Er was een klik, je luisterde naar elkaar en alles leek te kloppen. Dat soort...
Zeven manieren om e-mailings interessant te houden
E-mail is een snel medium. De ontvanger kijkt even en als jouw mail niet direct duidelijk is, wordt hij verwijderd. Mensen melden zich vaker af dan aan voor een nieuwsbrief. Ik ken geen cijfers, maar krijg veel aanwijzingen dat het aantal e-mailabonnees bij de meeste...
Een blog moet mensen aan het denken zetten
Steeds meer bedrijven zetten bloggen op de agenda. Bloggen is werk voor specialisten. Mensen die iets nuttigs te melden hebben over hun specialisme. Van oudsher was de marketingafdeling of het reclamebureau verantwoordelijk voor de marketingteksten, maar blogs zijn...
Wat tekstschrijvers kunnen leren van verkopers
Vijf lessen die tekstschrijvers kunnen leren van verkopers Waarde creëren met woorden is een primaire taak van zowel verkopers als tekstschrijvers. Wat kunnen ze van elkaar leren? Tekstschrijvers zijn zich er best van bewust dat veel mensen hun tekst nauwelijks...
Zorg dat klanten jou zien
Van oudsher was het versturen van “prikkels” de eerste stap in het acquisitieproces: telefoontjes, mailings, advertenties, commercials enz. Het versturen van die prikkels is kostbaar. Daarom moet je nu vooral zorgen dat de klant je ziet als hij online is of hij als...
De evolutie van taal
Taal verandert de laatste jaren sneller dan ooit. We schrijven opeens voornamelijk zonder pen. We lezen zonder papier. Korte berichtjes die tot voor kort mondeling uitgewisseld werden, worden nu getypt op een smartphone. Verder is het aantal boodschappen dat iemand...
Acquireren kan veel slimmer
Als je blijft acquireren zoals je gewend bent, scoor je steeds minder. Telefonisch acquireren wordt steeds moeilijker. Wen er maar vast aan dat de meeste mensen die je belt niet meer zomaar een afspraak met je willen maken. Eerst...
Geef iets weg als je contact wilt houden
Zodra je een e-mailadres van iemand krijgt die geïnteresseerd is in jouw producten of diensten, heb je een geweldige stap gezet. Het is een moeilijk te nemen drempel. Meer dan 99% van je websitebezoekers laat geen gegevens achter en komt niet meer terug! De meeste...
Warme acquisitie: gun jezelf een digitaal steuntje in je rug
Wat is er nou leuker dan mensen bellen die jou nodig hebben? Mensen die bijna letterlijk op je telefoontje zitten te wachten? Bij warme acquisitie loopt het gesprek als vanzelf en als je iets vraagt krijg je keurig antwoord. Dat is geen utopie, maar het gevolg van...
Betere teksten met de Dialoogmethode
Een dialoog is effectiever dan een monoloog. Dat geldt niet alleen voor gesprekken. Het is ook een belangrijke voorwaarde voor goede tekst. De Dialoogmethode van Prof. Siegfried Vögele toonde dit ruim 35 geleden al glashelder aan voor direct mail. Met zijn methode...
Het moderne kennismakingsgesprek
Ook in het moderne verkoopproces blijven mensen elkaar ontmoeten. Hoe ga je elkaar ontmoeten? Een kennismakingsgesprek kan tegenwoordig op verschillende manieren. Veel mensen zullen de voorkeur geven aan een persoonlijke ontmoeting. Een relatief nieuwe mogelijkheid is...
Klikken mensen op lekkere, makkelijke of gezonde visrecepten?
Met deze vraag kwam een deelneemster van een cursus webredactie. Zij ging een website inrichten boordevol lekkere, makkelijke en gezonde visrecepten. Maar welk woord maak je leidend? Wat je dan als docent vooral niet moet doen is er iets van vinden, denken of roepen....