Wim van der Mark

Blogs over marketing en verkoopcommunicatie

Hieronder staan mijn laatste blogs. Ik publiceer regelmatig blogs met tips en wetenswaardigheden voor het optimaliseren van je verkoop – en marketinginspanningen.

Als je het gratis e-boek aanvraagt, ontvang je vier keer jaar een blog in je mailbox.

Zorg dat klanten jou zien

Van oudsher was het versturen van “prikkels” de eerste stap in het acquisitieproces: telefoontjes, mailings, advertenties, commercials enz. Het versturen van die prikkels is kostbaar. Daarom moet je nu vooral zorgen dat de klant je ziet als hij online is of hij als...

Lees meer

Beïnvloeden tijdens verkoopgesprekken

Bij ‘nee’ begint het echte verkopen pas Je herinnert je vast wel een gesprek met een klant waarin alles fantastisch liep. Er was een klik, je luisterde naar elkaar en alles leek te kloppen. Dat soort leuke gesprekken hoeven echt niet toevallig te ontstaan. Je kunt het...

Lees meer

Geef iets weg als je contact wilt houden

Zodra je een e-mailadres van iemand krijgt die geïnteresseerd is in jouw producten of diensten, heb je een geweldige stap gezet. Het is een moeilijk te nemen drempel. Meer dan 99% van je websitebezoekers laat geen gegevens achter en komt niet meer terug! De meeste...

Lees meer

Het moderne kennismakingsgesprek

Ook in het moderne verkoopproces blijven mensen elkaar ontmoeten. Hoe ga je elkaar ontmoeten? Een kennismakingsgesprek kan tegenwoordig op verschillende manieren. Veel mensen zullen de voorkeur geven aan een persoonlijke ontmoeting. Een relatief nieuwe mogelijkheid is...

Lees meer

Zeven manieren om e-mailings interessant te houden

E-mail is een snel medium. De ontvanger kijkt even en als jouw mail niet direct duidelijk is, wordt hij verwijderd. Mensen melden zich vaker af dan aan voor een nieuwsbrief. Ik ken geen cijfers, maar krijg veel aanwijzingen dat het aantal e-mailabonnees bij de meeste...

Lees meer

Wat tekstschrijvers kunnen leren van verkopers

Vijf lessen die tekstschrijvers kunnen leren van verkopers Waarde creëren met woorden is een primaire taak van zowel verkopers als tekstschrijvers. Wat kunnen ze van elkaar leren? Tekstschrijvers zijn zich er best van bewust dat veel mensen hun tekst...

Lees meer

Een blog moet mensen aan het denken zetten

Steeds meer bedrijven zetten bloggen op de agenda. Bloggen is werk voor specialisten. Mensen die iets nuttigs te melden hebben over hun specialisme. Van oudsher was de marketingafdeling of het reclamebureau verantwoordelijk voor de marketingteksten, maar blogs zijn...

Lees meer

Acquireren kan veel slimmer

Als je blijft acquireren zoals je gewend bent, scoor je steeds minder. Telefonisch acquireren wordt steeds moeilijker. Wen er maar vast aan dat de meeste mensen die je belt niet meer zomaar een afspraak met je willen maken. Eerst even op Internet kijken Digitale...

Lees meer

Evolutie van taal

Onze taal verandert de laatste jaren sneller dan ooit. We schrijven opeens voornamelijk zonder pen. We lezen zonder papier. Korte berichtjes die tot voor kort mondeling uitgewisseld werden, worden nu getypt op een smartphone. Verder is het aantal boodschappen dat...

Lees meer