Tips om je bedankpagina te verbeteren

Tips om je bedankpagina te verbeteren

‘Anders nog iets’? Bij de slager vinden we die vraag heel normaal. Online krijg je meestal het woord ‘Bedankt’ op je scherm als je iets bestelt, geld doneert of je aanmeldt voor een nieuwsbrief. Heel beleefd natuurlijk. Maar je kunt de bedankpagina (of bevestigingspagina) van je website véél nuttiger gebruiken. Vraag bijvoorbeeld ook eens of je webbezoeker ‘nog iets anders wil’. Dan gebruik je de bedankpagina om je webbezoeker meer te laten spenderen. Een paar tips om je bedankpagina te verbeteren.

Bekijk je eigen bedankpagina eens

De kans is groot dat je het bestel- of betaalproces op je website niet kent. Logisch, want het is ooit eens ingericht en je bestelt nooit iets op je eigen website. Doe het toch eens. Koop iets. Betaal iets. Meld je aan voor je eigen nieuwsbrief. Dan ontdek je de ‘customer journey’ van je webbezoeker. Valt jou tijdens het proces iets raars op? Dan valt je webbezoeker dat ook op.

Gebruik je bedankpagina als bevestiging

Als je iets hebt besteld of betaald, zit je boordevol vragen. Is de betaling goed gegaan? Wanneer krijg ik mijn bestelling? Krijg ik een bevestiging? Bedenk welke vragen jouw webbezoeker heeft en beantwoord ze op je bedankpagina. Je geeft je webbezoeker daarmee een gerust gevoel en voorkomt e-mails of telefoontjes met vragen.

Gebruik je bedankpagina om klanten vast te houden

Bied je webbezoeker de mogelijkheid zich aan je te binden. Heb je een leuke nieuwsbrief? Een kortingskaart? Of kan een bezoeker een account aanmaken? De bedankpagina is dé plek om het te melden. Geef daarbij wel aan wat het voordeel is. ‘Maak nu een account aan en bestel de volgende keer met 1 klik’. ‘Meld je aan voor de nieuwsbrief en krijg 10% korting op je volgende bestelling’.

Gebruik je bedankpagina om meer te verkopen

Waarom probeer je niet direct meer te verkopen? Toon een ‘speciale klantaanbieding’, bijvoorbeeld van een bijpassend product. Daarvoor moet je website wel de technische mogelijkheden hebben. Uiteraard kan het ook veel simpeler: ‘bedankt voor je bestelling, gebruik actiecode X en krijg 10% korting op je volgende bestelling’. Dat werkt nog beter als je de aanbieding tijdelijk maakt: ‘bestel je deze week nog een keer? Dan krijg je 10% korting’. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden:

  • Geef een vriend of vriendin 10% korting met actiecode X.
  • Bezoek onze outlet, speciaal voor klanten die net hebben besteld.
  • Wist je trouwens dat we ook product X verkopen? Kijk hier!

Zorg er in ieder geval voor dat het navigatiemenu van je website zichtbaar blijft. Als je webbezoeker toch nog iets op je website wil doen, bestellen of zoeken moet dat direct mogelijk zijn.

Gebruik je bedankpagina om reviews of gebruikersinzicht te krijgen

Stel je webbezoeker een paar vragen. Hij is er nu toch! Vraag een review. Vraag of je op een later tijdstip een review mag vragen. Of probeer inzicht in de wensen of het gedrag van je webbezoeker te krijgen. Een lijst met 50 vragen is te veel. Maar een vraag of drie moet kunnen. Zeker als je de antwoorden kunt aanvinken en direct kunt verzenden. Stel vragen over het bestelproces. Over wat iemand belangrijk vindt. Of waarom iemand bijvoorbeeld voor jou heeft gekozen of een bepaald product heeft besteld.

Leren hoe je met pakkende teksten meer uit je klant haalt?

Volg onze training schrijven voor bedrijven of schrijven voor fondsenwervers. Een schrijftraining op maat bij jou op kantoor kan ook. Een maatwerk schrijftraining heb je al vanaf € 995 voor een dagdeel met maximaal 12 personen. Vraag een offerte!

Ontvang deze blogs direct in je mailbox


Lees ook:




Dit artikel delen?

Plaats een link op je website met deze code:
<a href=”https://dialoogtrainers.nl/tips-om-je-bedankpagina-te-verbeteren”>Tips om je bedankpagina te verbeteren</a>

Of klik op de social share buttons hieronder.
Je vergroot ons netwerk ermee. Dank je wel!