Training-over-de-beinvloedingsprincipes-van-Cialdini

Training over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini

Leer in één dag hoe je de methoden van Cialdini toepast in tekst

Psycholoog en marketingexpert Robert Cialdini werd wereldberoemd met zijn boek ‘Invloed: de 6 geheimen van overtuigen’. In het boek beschrijft hij beïnvloedingsprincipes waarmee je klanten overtuigt en de conversie van je website en marketingacties vergroot. Maar Cialdini is niet de enige neurowetenschapper. Tijdens de training ‘psychologisch beïnvloeden met tekst’ ontdek je de bekendste wetenschappers en hun theorieën – en vooral: hoe je die theorieën toepast in je teksten. Na deelname kun je het oerbrein van je klant zo beïnvloeden dat hij eerder of meer bij je koopt.

Training over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini

De beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn: wederkerigheid, sympathie, autoriteit, schaarsheid, sociale bevestiging en commitment & consistentie. Later heeft hij daar ‘eenheid’ aan toegevoegd. Daarmee heeft hij  7 technieken ontwikkeld om sociale psychologie te gebruiken voor het verleiden en overtuigen van klanten. Je kunt er boeken vol van doornemen. En je kunt er blog na blog over lezen op internet. Maar hoe pas je de theorie nu precies toe? Dat is precies wat centraal staat tijdens de training ‘psychologisch beïnvloeden met tekst’.

De dialoogmethode van professor Siegfried Vögele

Niet alleen leer je alles over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Ook de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele komt uitgebreid aan bod. Zijn methode laat zien hoe communicatie in onze hersenen werkt. Je leert bijvoorbeeld dat jouw klanten onbewust vragen stellen aan je tekst. Als jij die vragen vooraf bedenkt en direct in je tekst beantwoordt, blijft je lezer geboeid. En met Cialdini en Vógele zijn we er nog niet! Naast de bekende theorieën worden ook de nieuwste inzichten van andere neurowetenschappers behandeld. De trainer laat daarbij vooral zien hoe je de principes en methoden toepast in je teksten om klanten te verleiden en te overtuigen.

Na deelname aan deze training:

  • Schrijf je overtuigende teksten die je klant verleiden
  • Ken je de nieuwste inzichten van neurowetenschappers
  • Weet je hoe je de beïnvloedingsprincipes van Cialdini in je teksten gebruikt
  • Gebruik je woorden die de aandacht vasthouden
  • Ken je de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele
  • Weet je hoe (online) teksten worden gelezen
  • Ken je de core motivators om mensen aan te zetten tot lezen en kopen
  • Heb je een actielijst met concrete punten om je (web)teksten te verbeteren

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: verschillende data in het jaar – klik hieronder op ‘inschrijven in 1 minuut’ voor de actuele data
  • Incompany: deze training over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini wordt ook incompany gegeven. Je bespaart al bij deelname van minimaal 5 personen. Klik hier als je een offerte wilt
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed onze training over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Klik hieronder op 'inschrijven' voor de actuele cursusdata van de training Psychologisch beïnvloeden met tekst

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘. 

Trainer

Martin van Kranenburg

Martin heeft meer dan 20 jaar ervaring in het optimaliseren van websites. Hij richt zich daarbij vooral op gebruik (usability) en conversie op basis van neuromarketing technieken – en heeft hiervoor de principes van Cialdini vertaald naar toepassingen voor websites. Hij kan je tijdens zijn trainingen dan ook als geen ander vertellen hoe je met jouw website een hogere conversie krijgt en hoe je het brein van je webbezoeker positief beïnvloedt. Naast open trainingen heeft Martin als online marketing trainer incompany trainingen gegeven voor bedrijven als T-Mobile, Achmea, Reaal, PostNL en VVV Nederland.