Los of aan elkaar geschreven woorden


Training psychologisch beïnvloeden met tekst

Leer in 1 dag hoe je klanten verleidt tot reageren

We nemen 95% van onze beslissingen onbewust. Speelt jouw tekst in op dat onbewuste gedrag? Dan verhoog je je conversie. Hoe dat werkt? Je leert het tijdens de training ‘psychologisch beïnvloeden met tekst’. Deze training draait om hoe mensen lezen. Hoe ze onbewust denken en reageren – en hoe jij daar in je tekst slim gebruik van maakt. Centraal staan de inzichten van (neuro)wetenschappers als Robert Cialdini. Je krijgt tips om het oerbrein van je lezer te prikkelen. En adviezen om klanten en prospects zo te beïnvloeden dat ze eerder reageren of bij je kopen. Een dag vol direct bruikbare tips om meer uit je website en teksten te halen. En als naslagwerk krijg je gratis het boek Schrijven voor het Brein (t.w.v. € 34,95).

Wat leer je tijdens de training?

Je leert alles over de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele. Deze methode laat zien hoe communicatie in onze hersenen werkt. Je leert  dat interactief communiceren is gebaseerd op vragen die je lezer (onbewust) in zijn hoofd heeft. Vögele was een van de eerste wetenschappers die met een oogcamera aantoonde dat je kijkgedrag kunt sturen. Tijdens deze training bewijzen we dat door de websites van enkele deelnemers met een oogcamera te bekijken. 

Daarnaast komen de beïnvloedingsprincipes van oud-hoogleraar psychologie en marketing Robert Cialdini aan bod. Hij ontdekte wat de triggers zijn waarom mensen graag reageren of iets kopen. Voor beide methoden geldt dat we niet teveel ingaan op de theorie, maar vooral laten zien hoe je ze toepast bij het schrijven van wervende teksten. Je leert dus vooral wat je eraan hebt en wat je ermee kunt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe worden teksten gescand en gelezen?
  • ‘Core motivators’ om mensen aan te zetten tot lezen
  • Welke boodschap hoort bij welke vorm?
  • Powerwoorden om de aandacht vast te houden
  • Context creëren om lezers te helpen kiezen

Goed om te weten


- Je krijgt het boek Schrijven voor het Brein t.w.v. € 34,95 gratis
- We bekijken websites van enkele deelnemers met een oogcamera

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je weet hoe mensen jouw tekst eerst bekijken en dan lezen
  • Je weet hoe jouw tekst aandacht krijgt met core motivators
  • Je kent de beïnvloedingsprincipes van Cialdini en weet hoe je ze gebruikt
  • Je weet hoe je de aandacht stuurt naar de essentie
  • Je schrijft veel betere teksten én weet waarom
  • Je weet hoe je de klant met tekst verleidt tot aankoop 
  • Je hebt een actielijst met concrete verbeterpunten
  • Je hebt het boek ‘Schrijven voor het Brein’ als naslagwerk

Voor wie is deze training bedoeld?

De training psychologisch beïnvloeden met tekst is bedoeld voor iedereen die overtuigende en beter scorende (web)teksten wil schrijven. Denk daarbij aan ondernemers die zelf teksten schrijven, maar bijvoorbeeld ook aan medewerkers van een afdeling marketing of communicatie. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. De training draait vooral om toepassingen in de praktijk.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en het boek Schrijven voor het Brein (winkelwaarde € 34,95)
  • Datum: er zijn nog geen nieuwe data bekend
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Incompany: de training psychologisch beïnvloeden met tekst wordt ook incompany gegeven. Je bespaart al bij deelname van 6 personen. Klik hier als je een offerte wilt
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training psychologisch beïnvloeden met tekst

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

nog geen nieuwe data bekend

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, consumpties, lunch en het boek Schrijven voor het Brein (winkelwaarde € 34,95)

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Deze training heeft mij zekerheid en fijne feedback gegeven. Bedankt voor de inspiratie!

Ilse Zinger

ARAS Security

Interactief met veel aanknopingspunten voor eigen verbetering. Inspirerend!

Wilco Agterhuis

Interscience

Ik heb van begin tot eind met interesse deelgenomen. Ik haal hier veel inspiratie uit.

Kim Poulisse

Ambiance

Praktisch toepasbare tips en goed voorbereid met praktijkvoorbeelden van deelnemers.

Vincent Zacht

Ambiance

Leerzaam, interessant en goede voorbeelden.

Sanne Verhoeff

Verhoeff Tekst & Communicatie

Goede cursus! Informatief en ik heb veel nieuwe inzichten gekregen.

Marco de Waal

Machinefabriek De Waal

Goede wetenschappelijke basis vertaald naar voorbeelden van deelnemers. Veel nieuwe ideeën opgedaan.

Mare Derks

2DAYSMOOD

Veel nieuwe inzichten opgedaan die goed toepasbaar zijn. Bedankt!

Stephanie Piët

Winkel van Sinkel

Gave training die me bewust heeft gemaakt hoe ik meer vanuit mijn lezerspubliek kan redeneren.

Willem Folkersma

Zending over Grenzen

Heel leerzaam. Tips voor verdere studie, maar ook om gelijk mee aan de slag te gaan.

Suzanne de Goede

Multilease

Fijn dat veel toepasbaar is op je eigen cases. Goede verdeling tussen informatie en praktisch doen.

Monique van der Meer

Treur Kaas

Deelnemers beoordelen deze training met een:

8,6

Trainer

Jeffrey begon zijn carrière met marketingfuncties bij Zwitserleven. Dat werk inspireerde hem ruim 20 jaar geleden om als freelance copywriter verder te gaan. Inmiddels is hij zo’n 350 opdrachtgevers en 15.000 teksten verder. Jeffrey heeft teksten geschreven voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van ABN AMRO tot CliniClowns. En van FedEx tot Verkade, Nationale Nederlanden en Wolters Kluwer.