Training schrijven voor bedrijven

Training schrijven voor bedrijven

Leer in 2 dagen hoe je wervend en overtuigend zakelijk schrijft

Hoe schrijf je écht wervende webteksten, blogs en andere zakelijke teksten? Hoe zorg je ervoor dat klanten je teksten lezen én erop reageren? Je ontdekt het tijdens de training ‘Schrijven voor bedrijven’. Alles komt aan bod. Van webteksten tot blogs. En van e-mailings tot persberichten en vacatureteksten. Bovendien pas je alles wat je leert direct toe in praktijkoefeningen. Na twee dagen ben je een volleerd copywriter en schrijf je perfecte zakelijke teksten die kort, duidelijk, klantgericht én wervend zijn.

Wat leer je tijdens deze schrijftraining?

Niemand heeft tijd om te lezen. Ook jouw klanten niet. Het is dus belangrijk dat je teksten kort, duidelijk en prettig leesbaar zijn. Of je nu  e-mailings, webteksten of offertes schrijft. Tijdens de training ‘Schrijven voor bedrijven’ leer je hoe je dat doet. Je krijg talloze adviezen om je lezer te prikkelen en aan het lezen te krijgen. Je ontdekt hoe klanten je tekst eerst bekijken. En je krijgt héél veel tips om kort, wervend en klantgericht te schrijven. Aan bod komen onderwerpen, zoals:

  • Teksten optimaliseren voor de lezer
  • De opmaak van klantgerichte tekst
  • Formele schrijftaal vervangen door vlotte taal
  • Teksten schrappen en inkorten
  • De kracht van positief schrijven
  • Teksten verdelen in logische blokjes
  • De leesbaarheid vergroten met tussenkoppen
  • Sterke en zwakke taal
  • Emotiewoorden toevoegen
  • De kracht van de gebiedende wijs

Wervend schrijven volgens de minusmethode

De training ‘Schrijven voor bedrijven’ is gebaseerd op de minusmethode van professor Siegfried Vögele. Hij bestudeerde jarenlang hoe mensen lezen en op welke woorden en zinnen ze wel en niet reageren. Zo ontdekte hij dat mensen onbewust vragen stellen aan teksten die ze onder ogen krijgen. Hoe je dat slim gebruikt om wervend te schrijven, leer je tijdens deze schrijftraining. We passen de methode toe op alle soorten tekst, van webteksten tot brieven en blogs.

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je kunt klantgericht schrijven (of teksten redigeren)
  • Je schrijft prettig leesbare teksten zonder formele taal
  • Je gebruikt geen jargon of ingewikkelde woorden meer
  • Je kunt positief, actief en bondig schrijven
  • En je kunt dit toepassen voor alle soorten zakelijke en commerciële teksten

Voor wie is de training ‘Schrijven voor bedrijven’ bedoeld?

Deze schrijftraining is bedoeld voor iedereen die duidelijke en wervende commerciële en zakelijke teksten wil schrijven. Dat kunnen zelfstandig ondernemers zijn, maar bijvoorbeeld ook marketing- en communicatiemedewerkers. Je hebt geen specifieke kennis of vooropleiding nodig.

Praktische informatie

  • Prijs: € 1.395 exclusief btw en inclusief overnachting, maaltijden en alle consumpties. Wil je geen overnachting? Dan krijg je € 100 korting en betaal je € 1.295 (je kunt dit aangeven op het inschrijfformulier)
  • Datum: maandag 25 april en dinsdag 26 april 2023
  • Incompany: de training schrijven voor bedrijven wordt ook incompany gegeven.  Klik hier voor meer informatie of een offerte
  • Duur: twee dagen. Dag 1 van 9.30 uur tot 20.00 uur en dag 2 van 9.30 uur tot 16.30 uur
  • Locatie (centraal in het land): Conferentiecentrum Kaap Doorn, Postweg 9 in Doorn
  • Soepele annulering: je kunt tot 5 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Training schrijven voor bedrijven

2 dagen:
Dag 1 van 9.30 uur tot 20.00 uur
Dag 2 van 9.30 uur tot 16.30 uur

Maandag 25 april 2023 en dinsdag 26 april 2023

7 tot 15 deelnemers

Conferentiecentrum Kaap Doorn
Postweg 9 in Doorn

€ 1.395 exclusief btw en inclusief overnachting en alle maaltijden en consumpties

€ 100 korting als je geen overnachting wilt

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 5 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd

Geweldig goede training. Je krijgt inzicht in kijkgedrag van mensen en verbeterpunten voor je eigen website.

Peggy Ector

Goudsmit Magnetic Systems

Ik ben met nieuwe energie en veel ideeën naar huis gegaan. De training is omgevlogen!

Denise Janssen

Nooteboom Trailers

Praktijkgericht en geen standaardverhaal. Een voor alle markten toepasbare training.

Rianne Reuvekamp

Baars Holding

Een duidelijke training en tegelijkertijd een goede opfriscursus.

John van Hoof

Mercurius

Je krijgt alle handvatten met onderbouwing om in de praktijk aan de slag te gaan.

Michael Happel

AENC

Heel goed te volgen, leuk en leerzaam. Veel concrete tips waarmee ik vooruit kan.

Linda Waaijer

@The Academy

Concreet, goede handvatten voor teksten. Ik ga de lezer centraal voor ogen houden.

Marianne Lagerwerf

Hunter Douglas Europe

Zinvol: concrete tips en ik heb echt het gevoel dat ik er iets mee kan.

Anneke van Diggelen

Cinop

Programma:

Dagdeel 1: Lezersgedrag
– Wie is je doelgroep?
– Voorbereiding 
– Kijk- en leesgedrag sturen
– Teksten bekijken met eyetracking

Dagdeel 2: Schrijftips
– Schrijven in dialoogvorm
– Goede bodytekst en kopregels
– Beïnvloeden volgens Cialdini
– Waar let je op bij websites, blogs, mailings en andere soorten tekst?

Dagdeel 3: Praktijkopdracht
Na het diner schrijf je samen met andere deelnemers een tekst aan de hand van een briefing

Dagdeel 4: Eindredactie
– Geschreven teksten bespreken
– Sterke en zwakke woorden
– Teksten inkorten en sterker maken
– Teksten conversiegericht maken

Dagdeel 5: Afronding
– Geschreven teksten verbeteren
– Laatste tips en vragen

Trainer:

Jeffrey Rijkhoff

Jeffrey begon zijn carrière met marketingfuncties bij Zwitserleven. Dat werk inspireerde hem 20 jaar geleden om als freelance copywriter verder te gaan. Inmiddels is hij zo’n 350 opdrachtgevers en 15.000 teksten verder. Jeffrey heeft teksten geschreven voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van ABN AMRO tot CliniClowns. En van FedEx tot Verkade en Wolters Kluwer.