Verkooptraining

Verkooptraining op maat voor je verkoopteam

Wim van der Mark

 

  • Mag verkopen ook wat slimmer?
  • Benut je de kracht van online marketing optimaal in het verkoopproces?
  • Combineer je klassieke verkoop al met social selling?

 

 

 

Ik ken nogal wat ondernemers en verkopers die een dag per week koude acquisitie doen. Zelf doe ik dat niet. Zichtbaarheid regel ik digitaal via blogs, social media en vindbaarheid. Alleen het laatste deel van het verkoopproces doe ik persoonlijk.

 

Warme- of koude acquisitie?

Ik bel weleens actief naar een potentiële klant als hij na het downloaden van mijn e-boek terugkomt om mijn website. Dat is warme acquisitie. Bij koude acquisitie heb je doorgaans twintig telefoontjes nodig voor een afspraak. Bij warme acquisitie zijn drie telefoontjes meestal genoeg.

Ervaar het zelf in één middag
Voor SalesQuest geef ik de workshop “Acquireren met een digitaal steuntje in je rug”.
Meedoen kost € 245,-

 

Beïnvloeden in verkoopgesprekken

Het lijkt logisch om je in verkoopgesprekken te focussen op de beste argumenten en de beste vragen om te stellen. Toch heeft de context waarin je iets zegt soms meer invloed dan je woorden zelf. Ik heb me daar jarenlang in verdiept en veel over gelezen. Invloed uitoefenen in verkoopgesprekken gaat bijna vanzelf als je eenmaal begrijpt hoe het werkt.

Ervaar het zelf in één middag
Voor SalesQuest geef ik de workshop “Overtuigen en beïnvloeden in verkoopgesprekken”.
Meedoen kost € 245,-

 

Verkooptraining op maat voor je verkoopteam

Wil je echt maatwerk? Ik help je graag bij het bepalen van de onderwerpen die veel effect hebben. Dat kan over bovenstaande onderwerpen gaan of over een klassieke acquisitietraining. Ik geef ook regelmatig de training persoonlijke verkoop voor beter doorvragen, presenteren en krachtig afsluiten in verkoopgesprekken.

 

Wat levert een verkooptraining nou echt op?

Als je tientallen jaren verkooptrainingen geeft en contact houdt met je klanten, krijg je een aardig idee wanneer trainingen veel opleveren. Ik geef weleens een training die erg leuk was, maar waarvan ik het uiteindelijke effect betwijfel. Dat geef ik dan ook aan.

De eerste vraag is natuurlijk: kunnen verkopers echt effectiever worden na een training?
Mijn antwoord is volmondig: Ja, mits……

Er zijn duidelijke voorwaarden voor succes. Succes definieer ik als een meetbaar verschil bij het uitvoeren van vooraf benoemde taken. Er is een taak voor mij als trainer en een taak voor de leidinggevende. De trainer faciliteert gedragsverandering, de leidinggevende borgt de verandering.

Dus niet het verkoopresultaat, maar veranderd gedrag is de manier om het succes te meten

Voorwaarden voor succes zijn:

  • De training is gericht op het optimaliseren van vooraf benoemde taken
  • De manier waarop de taken uitgevoerd worden is meetbaar
  • De leidinggevende stimuleert samen oefenen en het uitwisselen van ervaringen
  • Er is een aanspreekcultuur

Bel me eens voor overleg of een afspraak als je hierover meer wilt weten.
Mijn mobiele nummer is 06 54644314.

Stel je vraag, en binnen 24 uur heb je antwoord