Verkooptraining

 

Verkooptraining op maat voor je verkoopteam

Wim van der Mark

 

  • Mag verkopen ook wat slimmer?
  • Benut je de kracht van online marketing optimaal in het verkoopproces?
  • Combineer je klassieke verkoop al met social selling?

 

 

 

Ik ken nogal wat ondernemers en verkopers die een dag per week koude acquisitie doen. Zelf doe ik dat niet. Zichtbaarheid regel ik digitaal via blogs, social media en vindbaarheid. Alleen het laatste deel van het verkoopproces doe ik persoonlijk.

Warme- of koude acquisitie?

Iemand bellen die na het aanmelden voor je blogs of downloaden van een e-boek of whitepaper opnieuw je website bezoekt is warme acquisitie. Bij koude acquisitie heb je doorgaans twintig telefoontjes nodig voor een afspraak. Bij warme acquisitie zijn drie telefoontjes meestal genoeg.

 Beïnvloeden in verkoopgesprekken

Het lijkt logisch om je in verkoopgesprekken te focussen op de beste argumenten en de beste vragen om te stellen. Toch heeft de context waarin je iets zegt soms meer invloed dan je woorden zelf. Ik heb me daar jarenlang in verdiept en veel over gelezen. Invloed uitoefenen in verkoopgesprekken gaat bijna vanzelf als je eenmaal begrijpt hoe het werkt.

Ik verzorg op dit moment alleen nog verkooptrainingen voor bestaande klanten.

Lees ook mijn blog over beïnvloeden tijdens verkoopgesprekken

 

 

 

Stel je vraag, en binnen 24 uur heb je antwoord